Svar på ofte stillede spørgsmål om PerMåned

 

Skal jeg have en virksomhed for at bestille?

PerMåned henvender sig til erhvervskunder: Det kan være enkeltmandsvirksomhed, kommanditselskab, interessentskab, ApS eller aktieselskab.

Kan jeg købe udstyret ud?

Naturligvis. De fleste af vores kunder erstatter normalt deres udstyr med nyt efter 1-2 år, men nogle gange vil man hellere købe det ud og beholde det. Efter bindingsperiodens udløb er restværdien mellem 5-10%. Kontakt os for at få en pris, hvis du ønsker at købe ud før tiden.

Hvad sker der, når bindingsperioden udløber?

Så har du mulighed for at købe udstyret ud, skifte til noget nyt, fortsætte med at lease eller returnere udstyret. Hvis du vil købe udstyret ud efter bindingsperiodens udløb, er restværdien mellem 5-10%. De fleste af vores kunder vælger normalt at skifte til nyt udstyr og returnere det gamle.

Er det ikke besværligt at lease?

Vi bruger LeaseCloud BankID-signering, som kun tager et par sekunder på din mobiltelefon eller computer. Det er endnu nemmere end at indtaste dine kreditkortoplysninger.

Er der en bindingsperiode?

Du kan vælge en bindingsperiode på 12, 24 eller 36 måneder. Ved kassen vælger du selv den, du har brug for. 

Hvilke produkter er det muligt at udskifte?

For Mac-computere tilbyder vi opgradering/skift til nye i aftalens løbetid. Der kan tidligst udskiftes et år efter aftalens start på en 24-måneders aftale eller 2 år efter på en 36-måneders aftale. Aftalens start regnes som det tidspunkt, hvor man modtager den første faktura. Hvis du skifter til et ligeværdigt produkt (med lignende indkøbspris), vil den månedlige omkostning normalt ikke ændre sig nævneværdigt, når du skifter udstyr. Til gengæld kan bindingsperioden blive forlænget. Hvis du har brug for at opgradere til kraftigere udstyr eller tilføje tilbehør, genberegner vi din månedlige omkostning.

Under en aftale med garanteret restværdi kan computere tidligst udskiftes efter bindingsperiodens udløb. Læs mere om garanteret restværdi nedenfor.

Hvor ofte kommer fakturaerne?

Aftalen faktureres kvartalsvis. 

Er det helt nye produkter, I leaser ud?

Det er altid nye produkter i uåbnet emballage, medmindre andet er angivet. I nogle tilfælde kan vi have kampagner med en lavere pris på for eksempel en åbnet emballage, men så er dette tydeligt angivet.

Er der yderligere omkostninger ud over den månedlige leje?

Vi anbefaler, at du bruger betalingsservice, så du undgår betalingsgebyr. Ellers vil dette blive beregnet. Startgebyr er 350 kr. (495 kr. ved aftale med Siemens Financial Services).

Når du har underskrevet aftalen, har du 14 dage til at beslutte, om du vil bruge PerMåned‹s all-risk-forsikring eller din egen virksomhedsforsikring. Hvis du vælger PerMåned’s forsikring, er selvrisikoen kun 500-1500 kr., og hele værdien af udstyret erstattes uden nedskrivning. Mange virksomhedsforsikringer har en høj selvrisiko med nedskrivning af værdien. Læs mere nedenfor.

Skal udstyret være forsikret?

Ja, når du leaser udstyr gennem PerMåned, skal alt være forsikret mod tyveri og skader i lejeperioden. PerMåned tilbyder en rigtigt god all-risk-forsikring med lav selvrisiko uden nedskrivning af produktets værdi. Den er perfekt, hvis du kommer til at tabe din telefon eller computer, eller hvis du får indbrud på kontoret. Så kan vi reparere eller sende nye produkter til dig, så arbejdet kun afbrydes kortvarigt. Hvis du ønsker det, kan du vælge at beholde din eksisterende virksomhedsforsikring. I så fald bedes du kontakte os.

Kan jeg bruge min indboforsikring i stedet?

Nej, desværre. En indboforsikring dækker ikke produkter, der er leaset af din virksomhed. I en indboforsikring sker der som regel også en nedskrivning af produkternes værdi, det gør der ikke med vores all-risk-forsikring.

Vores virksomhed har masser af kapital og køber alt. Hvorfor skal vi lease?

Stort set alle virksomheder er i dag afhængige af velfungerende it-udstyr. Behovene kan være forskellige, men der kan spares mange penge ved, at personalet altid har det rigtige udstyr med velfungerende rutiner for udskiftning, service og support. It-omkostningerne ligger ofte på under 2% af lønomkostningerne i en virksomhed.

Med leasing får du en fast månedlig omkostning og slipper for at binde kapital i it-udstyr. I dag er renten så lav, at de ekstra omkostninger er ubetydelige i forhold til den effektivitetsforbedring, der kan opnås. Og som direktør er det også vigtigt at huske, at tilfredse medarbejdere bliver længere og er mere produktive.

Nyhed! Hvad er leasing med garanteret restværdi?

Garanteret restværdi betyder, at vi subventionerer produktets pris for at få en meget lavere månedspris. Hvis du skifter til et nyt produkt, når aftalen udløber, vil dette være en billigere måde at eje på i forhold til at købe. Og du slipper for at skulle sælge det gamle, brugte produkt . Hvis du ønsker det, har du som altid mulighed for at købe dit produkt ud, når aftalen udløber, men så er prisen højere end ved almindelig leasing.

  • Du kan ikke opgradere/udskifte produktet, så længe aftalen løber.
  • Kun muligt ved 36 måneders aftaleperiode.

Fik du ikke svar på dit spørgsmål?

Søg her for at finde svar på endnu flere af de hyppigste spørgsmål.

Mats Björnström

 

Mats har mere end ti års erfaring med at udleje Apple-udstyr hos MacRent i Stockholm.
Han kan også hjælpe dig med spørgsmål om Mac og andet udstyr.

 

Mine bedste leasingtips

1. Brug leasing som en investering i nyt udstyr, der gør dig mere produktiv, eller som giver dig mulighed for at levere et produkt eller en tjeneste, der er bedre end dine konkurrenters. Leasing skal betale sig.

2. Vælg det rigtige udstyr fra begyndelsen. Der er ofte flere hundrede kroner til forskel mellem forskellige modeller, men dette skal sammenholdes med omkostningerne i tid og energi, hvis man skal skifte udstyr senere. Hvis det rigtige udstyr gør dig 1% mere kreativ eller effektiv, kan det altid betale sig.

3. Lav en enkel plan, der rækker nogle år frem. Hvilket udstyr skal jeg bruge for at nå dertil? Hvad vil der blive yderligere brug for i løbet af de år? Hvad skal jeg skifte ud? Prøv at planlægge indkøbene til et par gange om året, og sæt alle produkter under samme leasingaftale, hvis det er muligt, så administration og omkostninger reduceres.

4. Sørg for at tilmelde leasingaftalen til betalingsservice, så du undgår betalingsgebyrer.

5. Brug ikke leasing til udstyr, der er beregnet til privat brug, eller som en måde til at opfylde dit eget behov for nye gadgets.

Har du et andet spørgsmål?

Kontakt os på chatten i nederste hjørne eller ring til os.

Populære leasingprodukter

221 DKK / month

MacBook Pro 16 tommer

MacBook Pro 16 tommer

713 DKK / month

397 DKK / month

MacBook Pro 13 tommer

MacBook Pro 13 tommer

372 DKK / month

243 DKK / month

248 DKK / month

Apple iPad

iPad Pro 11 tommer

166 DKK / month

iPad tilbehør

Apple Pencil 2nd Gen

26 DKK / month

216 DKK / month

55 DKK / month